Article

Με αφορμή την παράσταση «ΤΟ ΑΙΜΑ» που παρουσιάζεται στο θέατρο Altera Pars, μιλήσαμε με τον ηθοποιό Παύλο Εμμανουηλίδη |Κάβα Τέχνης

25 views
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ

Με αφορμή την παράσταση «ΤΟ ΑΙΜΑ» που παρουσιάζεται στο θέατρο Altera Pars, μιλήσαμε με τον ηθοποιό Παύλο Εμμανουηλίδη.

  • Τι είναι το «Αίμα»; Μιλήστε μας για το σπουδαίο κείμενο του Sergi Belbel. Πόσο αφορά τον κόσμο ώστε να δει αυτήν την παράσταση;

Το Αίμα είναι ένα υπέροχο έργο, με κεντρικό άξονα την απαγωγή της γυναίκας ενός διεφθαρμένου υπουργού μιας διεφθαρμένης κυβέρνησης. Γραμμμένο με αφορμή την απαγωγή και στη συνέχεια τη δολοφονία από την ΕΤΑ του νεαρού βουλευτή Μιχέλ Άνχελ Μπλάνκο, μας δείχνει ένα από τα πρόσωπα της τρομοκρατίας, μέσα από τα πρόσωπα κοινών καθημερινών ανθρώπων. Γιατί σε αυτές τις οριακές συνθήκες, όλοι πλέον, είναι άνθρωποι καθημερινοί. Τρομοκράτες, θύματα, εξουσία, πολίτες. Πόσο μας αφορά; Το γεγονός ότι υπάρχουν κομμάτια από τους εαυτούς μας σε όλους τους χαρακτήρες του έργου θα ήταν από μόνο του αρκετό – αλλα δεν είναι μόνο αυτό. Ο Belbel προσεγγίζει πολύ προσεκτικά και διεισδυτικά το θεωρητικό υπόβαθρο της βίας της τρομοκρατίας, κρατώντας έναν εξαιρετικό ρυθμό στο έργο και κατα συνέπεια στο σασπένς της παράστασης

 

 

  • Τι ήταν το πρώτο πράγμα που σκεφτήκατε όταν πιάσατε το κείμενο στα χέρια σας; Τι ήταν αυτό που σας τράβηξε περισσότερο το ενδιαφέρον;

 

Πόσο κοντά μας είναι όλα αυτά τα πράγματα. Σαν να χτύπησε ένα καμπανάκι επιπλέον, ότι περιστοιχιζόμαστε από βία. Ότι επειδή συμβαίνουν σε κάποιους άλλους και εμείς δεν έχουμε τις άμεσες συνέπειες ή τον άμεσο αντίκτυπο, δεν υπάρχουν ή μπαίνουν κάτω από το χαλί. Ότι έχουμε συνηθίσει τη βία. Αυτό που μου κέντρισε όμως ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον – καταλυτικά θα έλεγα – είναι ο ρόλος του μικρού κοριτσιού στο έργο. Η αντίστιξη ανάμεσα στην αθώότητα ενός παιδιού, την οποία του την καταστρέφουμε εμείς οι ίδιοι και στη βια, την οποία του τη μαθαίνουμε πάλι εμεις οι ίδιοι. Αυτό με έκανε να απαντήσω στο σκηνοθέτη μας τον Πέτρο Νάκο, όταν με ρώτησε πώς μου φάνηκε το έργο, απλά «αριστούργημα»

 

  • Μιλήστε μας για τους τρεις ρόλους που ερμηνεύετε στην παράσταση.

Η χαρά του ηθοποιού! Ελπίζω και του θεατή. Τρείς διαφορετικοί άνθρωποι, τρεις διαφορετικές ηλικίες, τρεις διαφορετικές ζωές. Ένας νεαρός που προσπαθεί να μιλήσει σε μια κοπέλα σε ένα πάρκο και να τη φλερτάρει, ενώ εκείνη τον απορρίπτει και καταλήγει να λέει αυτά που πραγματικά σκέφτεται με ενα χειμαρρώδες κρεσέντο. Ένας ανίκανος μεσήλικας αστυνομικός την ώρα του διαλείμματός του σε μια «ανούσια» συζήτηση με την οκτώ μηνών έγκυο συνάδελφό του, τρώγοντας ένα τερατώδες σάντουιτς. Τέλος, ο ίδιος ο υπουργός, ο σύζυγος της απαχθείσας, ένας ψυχρός, απόλυτα διεφθαρμένος πολιτικός, υψηλόβαθμο στέλεχος της κυβέρνησης, με βλέψεις στην προεδρία της χώρας, όπου η απαγωγή της γυναίκας του, του ανατρέπει τα σχέδια… ή μήπως τα διευκολύνει; Δεν μπορώ να πώ περισσότερα, γιατί θα αναγκαστώ να αποκαλύψω μέρη της πλοκής. Ωστόσο αυτό που μπορώ να πω είναι οτι οι τρεις αυτές σκηνές, όσο αυτόνομες κι αν ακούγονται, δένονται υπέροχα και είναι μέρος της κεντρικής πλοκής του έργου. Επιπλέον πρόκληση; Οι γρήγορες αλλαγές από τον ένα ρόλο στον άλλο – εξωτερικά και εσωτερικα. Τώρα που ξεπέρασα το άγχος των πρώτων παραστάσεων – θα προλάβω, δε θα προλάβω… – το ευχαριστιέμαι απίστευτα

 

 

  • Μπορείτε να μας περιγράψετε μια στιγμή-είτε από αυτήν την παράσταση είτε από κάποια άλλη όπου σας συγκίνησε ή σας σημάδεψε κάτι που σας είπε κάποιος θεατής;

 

Πάλι δεν μπορώ να πώ για το Αίμα, θα αποκαλύψω κάτι κρίσιμο για την παράσταση και δε θέλω! Αλλά νομίζω οτι δε θα ξεχάσω ποτέ έναν νεαρο – ετών 6 περίπου – σε μια παράσταση για παιδιά όπου έκανα τον «κακό» του έργου. Στο τέλος της παράστασης, ήρθε με τη δασκάλα του, στάθηκε σοβαρός μπροστά μου, ευθυτενής και θαραλλέος και μου λέει «Με συγχωρείτε για αυτό που θα σας πω. Σε μισώ» και αποχώρησε. Τον αγάπησα ακόμα περισσότερο όταν η δασκάλα του μου είπε οτι είναι ένα παιδί που δεν εκφράζει τα συναισθήματά του και οτι πρώτη φορά διατύπωσε το συναίσθημα που του δημιουργήθηκε τόσο καθαρά. Ήταν η ωραιότερη επιβράβευση που είχα ποτέ. Αυτό και η αγκαλιά της κόρης μου μετά την παράσταση.

 

 

  • Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας ρόλος που έχετε ερμηνεύσει στην πορεία σας;

Ο Τζόναθαν, στο «Νοσφεράτου Διδόντικους» των Ex Animo, μια διαφορετική κωμική εκδοχή του Νοσφεράτου του Μούρναου. Αδικώ λίγο τον Μανώλη Πολύχρονο από τους «Χαλασοχώρηδες» του Παπαδιαμάντη, το Λάμπρο από την «Αγγέλα» του Σεβαστίκογλου και το Σάρικ από την «Καρδιά του σκύλου» του Μπουλγκάκοφ, αλλα πρέπει να πω έναν. Και οι Ex Animo θα έρχονται πάντα πρώτοι.

 

 

  • Εκτός από το θέατρο Altera Pars μπορούμε να σας δούμε και κάπου αλλού;
Φωτογραφία Νίκος Βαρδακαστάνης

 

Από τη νέα θεατρική περίοδο, τώρα είμαστε στη διαδικασία προβών! Στο θίασο Avanti της Κας Κέλλυ Σταμουλάκη, ξεκινάμε πρόβες στο έργο που έγραψε και σκηνοθετεί και θα παιχτεί στο Θέατρο ΗΒΗ από τη νεα σαιζόν. Και είναι υπέροχο το γεγονός οτι, ενώ το έργο συγκαταλέγεται στο θέατρο για παιδιά, είναι θέατρο και παράσταση για όλη την οικογένεια. Στο Altera Pars συνεχίζεται το «Αίμα» και έρχονται και νέες δουλειές!

 

 

  • Ποια είναι τα μελλοντικά επαγγελματικά σας σχέδια;

 

Το πρώτο και κυρίαρχο σχέδιο είναι η επόμενη παράσταση των Ex Animo! Είχαμε δημιουργήσει την ομάδα όταν ήμασταν… λιιιγο νεώτεροι με λιγότερες υποχρεώσεις και τώρα με ένα παιδί ο καθένας προσπαθούμε να βρούμε τα πατήματά μας. Αλλά αυτό είναι το πλάνο! Υπάρχει ένα κείμενο έτοιμο σχεδον να ξεκινησει πρόβες – το οποίο μπορεί να καταληξει και ταινία –  τα δυο πρώτα επεισόδια ενός σήριαλ (πάντα στο χαρτί) και ο σκελετός ενος θεατρικού. Το μόνο που μένει είναι να στριμώξουμε καμια δεκαπενταριά ώρες επιπλέον στο εικοσιτετράωρο!

 

«ΤΟ ΑΙΜΑ»

Sergi Belbel

Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος

Θέατρο Altera Pars

ΣΑΒΒΑΤΟ 21.00

ΚΥΡΙΑΚΗ 20.30

Παίζουν: Μίνα Χειμώνα, Πέτρος Νάκος, Αγγελική Κοντού, Ειρήνη Τσιριγώτη, Ανθή Σαββάκη, Παύλος Εμμανουηλίδης

 

Η Κάβα Τέχνης ευχαριστεί ιδιαίτερα την Άντα Κουγιά.

Διαβάστε για την παράσταση εδώ 

https://goo.gl/cgdrs3

 

 

Ads

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *