Article

Βάσια Βασιλείου: “Για μένα επιτυχία είναι, όταν το κοινό αποχωρεί από το θέατρο χορτασμένο και ικανοποιημένο από τη θεατρική εμπειρία που επέλεξε να βιώσει”.

Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Γύρισα Σπίτι” στο θέατρο ΠΚ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Τσούκα και ερμηνεία της Βάσιας Βασιλείου. Με αφορμή την παράσταση αναζητήσαμε την ηθοποιό που υποδύεται μια γυναίκα μόνη, που ξεσπά και ονειρεύεται! Ας τη γνωρίσουμε λοιπόν…

  • Ποιος από τους ρόλους που έχεις ενσαρκώσει στο θέατρο είναι πιο κοντά στον πραγματικό σου χαρακτήρα;

Σκέφτομαι καταρχήν ότι όποιος νομίζει ότι γνωρίζει τον πραγματικό του χαρακτήρα πλανάται πλάνην οικτράν. Κατ’ επέκταση και του ρόλου. Τον ανακαλύπτεις σιγά σιγά, κομμάτι κομμάτι, αν τον ανακαλύψεις ποτέ. Από ‘κει και πέρα, ο ηθοποιός οφείλει να είναι εν δυνάμει όλα. Όσο πιο μακριά είσαι από το χαρακτήρα που υποδύεσαι , τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να τον προσεγγίσεις καλύτερα.

 

  • Πότε μία παράσταση είναι επιτυχημένη; Όταν κόβει πολλά εισιτήρια;

Ποτέ δε μ’ άρεσαν οι ταμπέλες επιτυχημένη-αποτυχημένη. Είναι πλήρως αφοριστικές . Και μάλιστα στη τέχνη όπου το υποκειμενικό βασιλεύει.

Τώρα, θεωρητικά, για τους παραγωγούς ,επιτυχία είναι τα πολλά εισιτήρια. Κατανοητό. Φυσικά σε πολλές «επιτυχημένες» παραστάσεις το κοινό αποχωρεί δυσαρεστημένο. Για μένα επιτυχία είναι, όταν το κοινό αποχωρεί από το θέατρο χορτασμένο και ικανοποιημένο από τη θεατρική εμπειρία που επέλεξε να βιώσει.

 

  • Ποια αφορμή, πρόσωπο, παράσταση σου γέννησε την επιθυμία της υποκριτικής;

Δε ξέρω ποια ήταν η στιγμή ή το ερέθισμα. Είχα επαφή από μικρή ηλικία, η πρώτη μου παράσταση ήταν στα 17 μου, στο Αρχαίο Θέατρο του Κουρίου στη Λεμεσό. Το ένα φέρνει το άλλο μάλλον.

  • Σε βρίσκουμε στο Θέατρο ΠΚ στην παράσταση “Γύρισα Σπίτι”, έναν θεατρικό μονόλογο των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε. Πόσο δύσκολο ή πόσο εύκολο είναι για εσένα να βρίσκεσαι μόνη σου πάνω στη σκηνή;

Δεν υπάρχει τίποτα εύκολο στο θέατρο και δε πιστεύω και στις «ευκολίες» που ενδεχομένως μπορεί να έχει ο καθένας. Σε κάθε εγχείρημα είναι σα να το πιάνω από την αρχή. Ο μονόλογος είναι και λίγο τρικλοποδιά για τον ηθοποιό. Δεν υπάρχει δίχτυ ασφαλείας. Καλείσαι να συγκεντρώσεις πολλά συστατικά για ένα καλό αποτέλεσμα. Πολλοί το κατηγορούν και σαν είδος αυτοπροβολής. Για μένα είναι μια συνεχής αναζήτηση και έρευνα. Αυτό το ενεργειακό αλισβερίσι, αυτός ο αθέατος διάλογος με το κοινό. Κάθε φορά είναι και μια διαφορετική διαδρομή, πότε χάνεσαι πότε βρίσκεσαι. Είναι η δεύτερη φορά που κάνω θεατρική απόπειρα με μονόλογο. Είχα παίξει και πέρυσι τη Φαρμακεύτρια του Θεόκριτου. Αυτή η υπερέκθεση, είναι πολύ εποικοδομητική για τα όρια του αυτοσαρκασμού μου νομίζω.

 

  • Θες να μας πεις λίγα λόγια για το ρόλο που υποδύεσαι;

Υποδύομαι τη Κατερίνα Μαριάνι. Ένα πολύπλευρο, μπριόζικο , πολύ αλέγκρο θηλυκό που βρίσκεται εγκλωβισμένο σε ένα ρουτινιασμένο γάμο. Όπως καταλαβαίνεται διακατέχεται από πολλά απωθημένα, κλισέ, επιθυμίες, ανασφάλειες. Είναι ένα περιβόλι. Τα χαρίζει απλόχερα όλα στο θεατή με νάζι, αυτοσαρκασμό και χιούμορ. Και ένα περίεργο πράγμα, νομίζω ότι, ότι και να κάνει, ότι και να λέει, ο θεατής δε μπορεί να της κρατήσει κακία..

 

  • Έχεις συναντήσει ποτέ σου μια τέτοια γυναίκα;

Φυσικά! Πάντα παρατηρώ πολύ, και ψάχνω τους ρόλους μου στα πρόσωπα που συναντώ στο δρόμο, στο τρένο, παντού. Υπάρχουν πολλές Κατερίνες εκεί έξω σε διαβεβαιώ!

 

  • Το έργο αναφέρεται στα δύσκολα της σχέσης ενός ζευγαριού; Ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα;

Κοιτάξτε τα θεατρικά έργα έχουν και μια δόση αλήθειας και παράλληλα περιέχουν και μυθογραφία, η οποία εξυπηρετεί ως προς το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα του εκάστοτε δημιουργού. Σε γενικές γραμμές φυσικά και ανταποκρίνεται. Η αντιπαλότητα αρσενικού-θηλυκού υπήρχε, υπάρχει και πάντα θα υπάρχει. Είναι ανεξάντλητο αυτό, και αυτό είναι που το καθιστά και ενδιαφέρον σε όποια χρονική περίοδο και να βρισκόμαστε. Με αυτή την έννοια αρκετές γυναίκες ταυτίζονται με τη Κατερίνα Μαριάνι . Από την άλλη οι άντρες έχουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τη πολυπλοκότητα της γυναικείας φύσης..

  • Τι κομμάτι της ζωής σου καταλαμβάνει το θέατρο σήμερα;

Το θέατρο είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής μου. Παίζω θέατρο, γράφω θέατρο, μελετώ σκηνοθετώ, διδάσκω, παρακολουθώ, θαυμάζω. Ακόμη και στις μέρες μας, που οι συνθήκες δεν είναι και οι πιο εύκολες, επιμένω να πιστεύω στη σημαντικότητα του. Όχι μόνο όσον αφορά εμένα, αλλά όλους μας.


 

Λίγα λόγια για το έργο

Είναι μια γυναίκα, είναι μόνη, ξεσπά, ονειρεύεται. Θέλει να δραπετεύσει, θέλει να κάνει μια καινούργια αρχή μα καταλήγει πάντα στα δεδομένα της, στη βάση της. Μια πολύπλευρη προσωπικότητα που καταφέρνει να σου δώσει όλα εκείνα που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο της.

Δεν είναι μια ακόμα ιστορία. Δεν είναι μια ακόμα γυναίκα. Σίγουρα ταυτίζεσαι μα δεν είναι η φίλη σου. Σίγουρα δείχνει μια γυναίκα της διπλανής πόρτας αλλά η διπλανή σου πόρτα ποτέ δε θα τη φιλοξενούσε.

Με γρήγορες εικόνες και εναλλαγές που κρατούν το θεατή σε μία αγωνία για το τι θα ακολουθήσει , το “Γύρισα σπίτι” γίνεται η σπίθα που θα ανάψει μια πυρκαγιά συναισθημάτων. Τι μπορεί να καταφέρει αυτή η ηρωίδα; Ποιος είναι ο αθώος και ποιος ο ένοχος; ‘Εχει δίκιο ή άδικο στην όλη ιστορία;

Ένα δροσερό και πάντα επίκαιρο έργο για όλα εκείνα που τις γυναίκες απασχολούν. Ένα έργο για όλα εκείνα που οι άντρες, επιτέλους, πρέπει να μάθουν. Ερμηνευμένο από μία ηθοποιό με σκηνική εμπειρία και σκηνοθετημένο από έναν νέο που ζει και αντιλαμβάνεται τον κόσμο κάπως πιο κινηματογραφικά.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Γιάννης Τσούκας

Ερμηνεία: Βάσια Βασιλείου

Κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη

Μακιγιάζ: Ελισάβετ Πέτρου

Φωτογραφίες: Τάκης Χρυσικός

Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Τσούκας

Βοηθός ενδυματολόγου: Χριστίνα Ευσταθίου

INFO

Παραστάσεις: κάθε Παρασκευή στις 21:15

Διάρκεια: 70 λεπτά

Τηλ. 210 9011677
Θέατρο ΠΚ (Κασομούλη 30, μετρό Νέος Κόσμος)

Online ticketing εδώ :   https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-pk/gyrisa-spiti/

Εισιτήρια: 10 € κανονικό, 5 € μειωμένο (φοιτητές, άνεργοι)

Προπώληση: 8 €

Ads

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail