Article

“Λυμένα κορδόνια” … της Ιωάννας Φαββατά

Η Ιωάννα Φαββατά γεννήθηκε στην Καλαμάτα. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης με τίτλο “Θέατρο: θεωρία και πράξη, ιστορία και παρόν”. Ζει στην Αθήνα και διδάσκει Θεατρική Αγωγή σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα “Λυμένα κορδόνια” είναι το πρώτο της βιβλίο.

  • Θεατρολόγος και συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Τι ήταν εκείνο που σε ώθησε στη συγγραφή;

Η ανάγκη για έκφραση και επικοινωνία με οδηγούσε συχνά στη συγγραφή ιστοριών, διηγημάτων και γραμμάτων σε φανταστικούς παραλήπτες από την παιδική ηλικία. Με την ενασχόληση μου ως δασκάλα της θεατρικής αγωγής και της επαφής μου με παιδιά ήταν αναπόφευκτη η δημιουργία ενός παραμυθιού.

  • Ποια η ευθύνη του συγγραφέα όταν γράφει ένα παιδικό βιβλίο;

Η υποχρέωση να είναι ειλικρινής με το συναίσθημά του. Τα παιδιά θα κατανοήσουν  τη συμπεριφορά και τα κίνητρα των ηρώων του βιβλίου και   θα οδηγηθούν  στην εν συναίσθηση  και την αποδοχή του διαφορετικού.

  • Τα παιδιά διαβάζουν βιβλία σήμερα ή προτιμούν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τις εξωτερικές δραστηριότητες; Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να τα μυήσουμε στο μαγικό κόσμο των βιβλίων;

Ο εγκλεισμός λόγω της πανδημίας σίγουρα έχει περιορίσει τις δραστηριότητες των παιδιών έξω από το σπίτι και έχει οδηγήσει σε επιπλέον αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων ακόμα και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Η συντροφιά  των βιβλίων είναι μια σταθερή αξία που κατά τη γνώμη μου καλλιεργείται από το οικογενειακό περιβάλλον. Σε ένα σπίτι που η ανάγνωση βιβλίου  είναι αναπόσπαστο μέρος της οικογενειακής καθημερινότητας βοηθά στην εξοικείωση  του παιδιού με τη διαδικασία.

  • Πόσο η εικονογράφηση ενός παιδικού βιβλίου συμβάλλει ή όχι στην ανάγνωσή του;

Συμβάλλει και πάντα αναλόγως της κατηγορίας του βιβλίου για την οποία μιλάμε. Όταν η παρουσία των εικόνων συνυπάρχει με το λόγο και διαμορφώνουν την ολότητά του βρίσκονται σε διαρκή αλληλεπίδραση, η εικόνα και ο λόγος. Άλλοτε πάλι η εικόνα έρχεται επεξηγηματικά του λόγου.

  • Ποια είναι τα συγγραφικά σου σχέδια για το επόμενο διάστημα;

Παρόλο που ο τελευταίος χρόνος λόγω της πανδημίας έχει αλλάξει την καθημερινότητά  μου συνεχίζω  να  πειραματίζομαι με τη συγγραφή ιστοριών για παιδιά ελπίζοντας στην ολοκλήρωση ενός μελλοντικού παραμυθιού.

  • Μίλησέ μας λίγο για τα «ΛΥΜΕΝΑ ΚΟΡΔΟΝΙΑ».

Η Σοφία θέλει οπωσδήποτε τα καινούρια της παπούτσια να έχουν κορδόνια. Την  ημέρα που θα τα φορέσει ξεκινά ένα μαγικό ταξίδι σε έναν ξεχωριστό και διαφορετικό  κόσμο, όπου συναντά έναν σκύλο, έναν λύκο, δυο αρκούδες και έναν δράκο! Τα παπούτσια γίνονται το μέσο για το μαγικό ταξίδι και τα λυμένα κορδόνια οι ανοιχτοί ορίζοντες για τη γιορτή!

  • Γνωρίζεις από την αρχή, το τέλος της κάθε ιστορίας που γράφεις ή οι ήρωες σας είναι «ανυπάκουοι» και σε καθοδηγούν αυτοί;

Έχουν συμβεί και τα δύο. Στο βιβλίο «Λυμένα κορδόνια» ήξερα από την αρχή. Σε κάποια από τα επόμενα κείμενα με έχουν παρασύρει! Η συγγραφή είναι μια μαγική διαδρομή και οφείλω να υπακούω στους δικούς της κανόνες και να αναζητώ το δικό της μαγικό προορισμό, με όποιον τρόπο.

Σας ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία.

Ads

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail